نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

راهنمایی خرید هاست

هاست و دامنه اساس تشکیل دهنده وب محسوب می‌شوند و شما با خرید هاست و دامنه مناسب می‌توانید به بهترین شکل ممکن وب سایت خود را راه اندازی کنید.

خرید هاست بعد از انتخاب و خریداری دامنه مهمترین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا ایجاد وب سایت هست.

اگر قصد دارید تا یک سایت راه اندازی کرده و محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت معرفی کنید، علاوه بر داشتن دامنه نیاز به فضایی برای نگه داری فایل های سایت تان دارید. هاست ها یا میزبان های وب این فضا رو در اختیار شما قرار میدن. برای داشتن این فضا تنها کافیه به یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس میزبانی وب، یا وب هاستینگ مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود و سایت تان هاست یا فضا خریداری کنید.

هاست و دامنه اساس تشکیل دهنده وب محسوب می‌شوند

معرفی انواع هاست :

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی یا shared hosting یکی از پرطرفدار ترین خدمات میزبانی وب محسوب می شود، شرکت‌های هاستینگ برای ارائه سرویس‌های هاست اشتراکی، در ابتدا یک سرور اختصاصی تهیه می کنند، و پس از نصب کنترل پنل و سایر ملزومات مورد نیاز، از آن سرور ۲۰۰ الی ۵۰۰ هاست اشتراکی استخراج می کنند و هر کدام از این هاست ها را با قیمت مقرون بصرفه در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که وب سایت خود را راه اندازی کنید، خرید هاست اشتراکی در حال حاضر برای شما بهترین انتخاب است.

هاست نیمه اختصاص:

هاست نیمه اختصاصی یا vps hosting در حقیقت نوعی دیگر از سرویس‌های میزبانی وب است که به آن سرور مجازی نیز می گویند، شرکت‌های هاستینگ برای ارائه سرور مجازی، در ابتدا یک سرور اختصاصی تهیه می کنند و پس از نصب مجازی ساز هایی مانند vmware یا kvm از این سرور اختصاصی، چندین سرور مجازی استخراج می کنند و آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، هاست نیمه اختصاصی منابع و قدرت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار دارد و در صورتی که مدت زیادی از راه اندازی وب سایت شما گذشته است و به یک سرویس قدرتمند تر نیاز دارید، استفاده از هاست نیمه اختصاصی برای شما بهترین گزینه است.

هاست تمام اختصاصی

هاست تمام اختصاصی یا dedicated server نوعی دیگر از سرویس‌های هاستینگ محسوب می شود، شرکت‌های هاستینگ برای ارائه این نوع سرویس،یک سرور اختصاصی از دیتاسنتر تهیه می کنند و پس از نصب سیستم عامل و کنترل پنل و کانفیگ سرور مطابق نیاز مشترک، آن سرور را تحت عنوان هاست تمام اختصاصی به صورت کامل در اختیار یک وب سایت قرار می دهند، هاست تمام اختصاصی منابع و قدرت بیشتری نسبت به هاست نیمه اختصاصی در اختیار دارد، در صورتی که مدت زمان نسبتا زیادی است که وب سایت خود را راه اندازی نموده اید و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما به طرز چشمگیری افزایش داشته است و هاست نیمه اختصاصی و اشتراکی، پاسخگوی نیاز های وب سایت شما نیست، استفاده از هاست تمام اختصاصی به شما توصیه می شود.

هاست ایران :

هاست ایران، که یک اصطلاح است که طی سالیان اخیر در کشور متداول شده است، بدین معناست که دیتاسنتر هاست مربوطه در کشور ایران باشد، در واقع به هاستی که سرور آن در دیتاسنتر های کشور ایران قرار دارد، هاست ایران می گویند، استفاده از هاست ایران، فواید و معایب زیادی دارد، از جمله فواید استفاده از هاست ایران می توان: از کاهش خطر تحریم ها و از دست رفتن اطلاعات وب سایت ها، جلوگیری از خروج ارز از کشور، افزایش سرعت لود وب سایت ها برای کاربران ایرانی نام برد. اگر تصمیم دارید برای سازمان یا نهاد دولتی وب سایت راه اندازی کنید و از اطلاعات و منافع ملی در آن وب سایت نگهداری می شود، بهتر است از سرویس‌های هاست ایران که سرورهای آن در داخل کشور نگهداری می شود استفاده کنید.

هاست رایگان:

هاست رایگان یکی دیگر از خدمات پرطرفدار هاستینگ محسوب می شود که اغلب افرادی که تصمیم به راه اندازی وب سایت دارند در ابتدای کار به دلیل عدم دانش کافی در این زمینه، از سرویس‌های کم کیفیت هاست رایگان استفاده می کنند، از جمله معایب این سرویس ها: سخت افزار بی کیفیت، پایداری پایین، خطر نابودی اطلاعات، رابط کاربری ضعیف و عدم پشتیبانی می توان نام برد و تنها مزیت استفاده از این سرویس ها، رایگان بودن آن است، درصورتی که به تازگی تصمیم خرید هاست و راه اندازی وب سایت گرفته اید توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از سرویس‌های هاست رایگان بی نام و نشان استفاده نکنید .

هاست وردپرس:

هاست وردپرس یا wordpress هاستینگ یکی دیگر از سرویس‌های پرطرفدار برای وب سایت‌هایی است که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، به دلیل محبوبیت سیستم وردپرس و امکان راه اندازی انواع وب سایت‌های اینترنتی توسط وردپرس، در حال حاضر تعداد زیادی از وب سایت‌های بزرگ و مشهور جهان در حال استفاده از این سیستم مدیریت محتوا هستند، و این باعث شده است که احساس نیاز به یک هاست بهینه برای وردپرس همواره افزایش یابد، شرکت‌های هاستینگ جهت ارائه سرویس‌های هاست وردپرس، از نرم افزار ها و پیشنیازهای خاصی بر روی سرورهای خود استفاده می کنند تا سازگاری کامل با وب سایت های وردپرسی را داشته باشد، و در نتیجه استفاده از هاست وردپرس باعث افزایش سرعت و بهره وری وب سایت های وردپرسی شود، در صورتی که شما نیز تصمیم دارید توسط وردپرس یک وب سایت حرفه ای، پر سرعت و کارآمد راه اندازی کنید، استفاده از سرویس‌های هاست مخصوص وردپرس به شما توصیه می شود.

خرید هاست اشتراکی, مشاوره برای خرید هاست

هاست اشتراکی یا shared hosting یکی از پرطرفدار ترین خدمات میزبانی وب محسوب می شود

نکات برای خرید هاست لینوکس مناسب:

فضا یا فضای دیسک:

یکی دیگر از عبارت‌هایی است که در بسته‌های هاست می‌بینید. در واقع این اولین چیزی است که شرکت هاستینگ روی آن تأکید می‌کند و معمولاً وقتی برای خرید هاست اقدام می‌کنید اول از همه باید مشخص کنید چقدر فضا نیاز دارید. منظور از فضای دیسک بخشی از هارد کامپیوتر سرور است که وب‌سایت شما می‌تواند تصاحب کند. سرور هاست در اصل برنامه‌ای روی یک کامپیوتر نسبتاً قوی است که در جایی به نام دیتاسنتر قرار می‌گیرد و با یک اتصال بسیار پرسرعت به اینترنت وصل است.

پایداری سرور هاست چه مقدار است:

کاربران از سراسر دنیا، در ساعات مختلف برای دیدن سایت شما مراجعه می­‌کنند. لذا شما نیاز به هاستی دارید که کاملا پایدار باشد. پایداری سرویس را می‌­توان در قالب Uptime تعریف کرد. Uptime یعنی سرور هاست چند درصد مواقع در دسترس است. عدد ۹۹.۹%، مقدار بسیار خوبی است و همه شرکت‌ها امکان ارایه آن را ندارند. در نظر داشته باشید، هاستی را انتخاب نکنید که Uptime آن پایین باشد.

پشتیبانی از دامنه­‌های جانشین چگونه است:

شما معمولا سایت را با یک نام دامنه راه اندازی می‌­کنید. اما این امکان را دارید که برای سایت خود چندین دامنه با پسوندهای متنوع خریداری کنید و همه آنها را به یک سایت واحد متصل کنید. در این حالت، سایت شما می‌­تواند با نام‌­های مختلفی بارگذاری شود، بدون اینکه محتوای آن تغییر کند.

قیمت هاست:

هاست لینوکس ارزان و حتی هاست لینوکس رایگان، همیشه یافت می‌شود، لذا، توصیه ما نیز همیشه همین خواهد بود که: با احتیاط انتخاب کنید !

قیمت، همیشه عامل مهمی در تصمیم‌­گیری است، اما فاکتور اصلی نیست.

هاست ایران و یا هاست خارج از کشور:

انواع هاست بر اساس کشور خصوص در دو گروه عمده ی هاست ایران و هاست خارج از کشور هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود است و برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هاست ایران برای کاربران داخل ایران سرعت بیشتری دارد.

هاست خارج از کشور برای موتورهای جستجوگر خارجی و کاربران خارج سرعت بیشتری دارد.

از بین هاست های خارجی هاستهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه انتخاب بهتری می باشند

بازگشت وجه و دوره تست رایگان به چه صورت است:

تست رایگان هاست، امکان بسیار خوبی است که می‌­توانید کیفیت سرویس دهی آن شرکت را بسنجید و در صورتی که رضایت نداشتید، وجه خود را بطور کامل پس بگیرید. وجود این امکان، نشانه اعتبار آن شرکت و احترامی است که برای مشتریان خود قائل است.

کنترل پنل مدیریت هاست:

وجود یک کنترل‌­پنل، با محیط کاربری آسان و امکانات مناسب بسیار مهم است. چرا که ابزار اصلی شما برای مدیریت هاست و منابع سایت شماست. مهم نیست کنترل­‌پنل ارایه شدهcPanel یا Plesk و یا انواع دیگر باشد. مهم این است که کنترل‌­پنل هاست به روز بوده، و تمامی امکانات لازم را دارا باشد.

قبل از خرید هاست از بکاپ گیری منظم سرویس ها مطمئن شوید:

بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان یکی از اصلی‌ترین ارکان میزبانی از وب سایت ها محسوب می شود، شما باید از سرویس دهندگانی هاست خریداری کنید که به صورت منظم از اطلاعات وب سایت شما بکاپ گیری کنند، در واقع هاست یک سرویس درون شبکه‌ای است و اطلاعات موجود بر روی هر هاست بر روی کامپیوترهای سرور نگهداری می شوند، در هر لحظه ممکن است که قطعات این کامپیوتر ها فرسوده شود یا بر اثر فشار بالای بر روی سرور، هارد ها معیوب شوند، همچنین ممکن است به دلیل حملات سایبری تمام اطلاعات بر روی یک سرور حذف گردد و در اینجاست که اگر یک شرکت هاستینگ از سرویس‌های ارائه شده بکاپ گیری انجام نداده باشد تمام زحمات و اطلاعات هاست مشتریان برای همیشه حذف می گردند،

خرید هاست اشتراکی, مشاوره برای خرید هاست

وجود یک کنترل‌­پنل، با محیط کاربری آسان و امکانات مناسب بسیار مهم است

چطور نیازهای سایتمان رو تخمین بزنم؟

مهمترین چیزی که باید در رابطه با نیاز های سایت خود تخمین بزنید میزان فضا و پهنای باند مورد نیازتون هست.

همونطور که گفته شد فضای هاست مقدار اطلاعاتی هست که میتونید روی سرور میزبانی کننده سایت خود ذخیره کنید و این هم بستگی به حجم صفحات سایت و تعدادش، فایل های صوتی و تصویری داره.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه سایت شما ۵۰ کیلوبایت حجمش باشه شما در یک فضای یک مگابایتی میتونید ۲۰ صفحه وبسایت داشته باشید. پس اگر هاست تان به شما ۱۰۰ مگابایت فضا بده، در واقع شما میتونید ۲۰۰ صفحه از یک سایت رو میزبانی کنید.

پهنای باند هم میزان اطلاعاتی هست که میتونید به صورت ماهانه از یا به وب سرور منتقل کنید.

مثلا برای یک صفحه به حجم ۵۰ کیلوبایت با ۲۰۰۰۰ بازدید کننده در ماه که هر کدام به طور میانگین، ۵ صفحه از سایت شما رو بازدید کنه، نیاز به ۵۰۰۰ مگابایت یا ۵ گیگابایت پهنای باند دارید.

دقت کنید که ۲۰۰۰۰ بازدید کننده در ماه یعنی تقریبا روزانه ۶۶۷ بازدید کننده و این تعداد بازدید کننده برای سایتهای بزرگ هم چیزی هست که در همون یک یا چند ماه اول به دست نخواهد اومد. البته در صورتی که از روش های اصولی و درست برای جذب ترافیک هدفمند استفاده کنید.

در نتیجه اگر شما تازه سایتی رو راه اندازی کرده یا قصد دارید شروع به ایجاد سایت کنید بهتره که در رابطه با میزان فضای سایت و پهنای باند سایت خود نگران نباشید.


دسته بندی ها: هاست

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات