نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

فضای ذخیره سازی رایگان چیست؟معرفی چند سرویس‌ ارائه دهنده فضای ذخیره سازی رایگان

با استفاده از ذخیره سازی ابری، از هر جایی به داده های خود دسترسی داشته باشید.

ذخیره سازی ابری اصطلاحی است که اشاره به فضای آنلاینی دارد که شما می توانید داده ها و اطلاعات خود را در آن ذخیره سازی کنید. همان طور که شما اطلاعات مورد نیاز خود را دستگاه های ذخیره ساز فیزیکی مثل هارددیسک های اکسترنال یا فلش ها ذخیره می کنید، ذخیره سازی ابری یک راه مطمئن برای ذخیره کردن اطلاعات مهم شما از راه دور است.

در اصل فضای ابری مجموعه ای از کامپیوترهای به هم متصل است که طراحی شده اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت کنند. فضاهای ابری ایجاد شده اند تا یک یا چند سرویس مختلف را (اعم از فضای ذخیره سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف) عرضه کنند، تا کاربرانی مثل ما و شما بتوانند از راه دور از این سرویس ها استفاده نمایند.

نتیجه این امر بدین صورت می گردد که کاربران مجبور نیستند خود فضای ابری یا سرویس های مورد استفاده را هر بار روی سیستم (یا سیستم هایشان) نصب کنند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی سرویس‌های ارائه دهنده فضای ذخیره سازی رایگان بپردازیم با ما همراه باشید.

برنامه‌های موبایل این سرویس هم برای دسترسی آسان کاربران iOS و اندروید وجود دارد

گوگل درایو (Google Drive):

اگر کاربر گوگل هستید، پیش از این از گوگل درایو مثلا برای ذخیره کردن فایل‌های ضمیمه جیمیل استفاده کرده‌اید. با این وجود، اگر کسی آدرس جیمیل هم نداشته باشد می‌تواند با ساختن یک اکانت گوگل از فضای ذخیره سازی رایگان استفاده کند. گوگل همچنین در حال راه اندازی گوگل وان به عنوان جایگزینی برای گوگل درایو است که البته هنوز در همه مناطق دنیا قابل استفاده نیست.

با ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ابری، گوگل درایو فضای بسیار مناسبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که گاهی طی وقایع مختلفی امکان افزایش این فضا به میزان کمی (مثلا ۲ گیگابایت) وجود دارد. تنها نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که سایر سرویس‌هایی مانند جیمیل و گوگل فوتوز که کاربر از آن‌ها استفاده می‌کند در این فضای ذخیره سازی رایگان سهیم هستند.

برنامه‌های موبایل این سرویس هم برای دسترسی آسان کاربران iOS و اندروید وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن دسکتاپ پشتیبانگیری و همگام سازی گوگل درایو می‌توانید فایل‌هایتان را بین رایانه و فضای ذخیره سازی رایگان خودتان همگام سازی کنید.

سرویس OneDrive به شما ۲۵ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی می‌دهد

Microsoft OneDrive :

OneDrive (که قبلا با نام Sky Drive شناخته می‌شد) نیز برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه از فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنند، گزینه‌ی مناسبی است. این سرویس به شما ۲۵ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی می‌دهد و محیط کاربری آن دقیقا شبیه محیط کاری ویندوز (Windows Explorer) است.

ویژگی کلیدی سرویس OneDrive این است که می‌توانید در عین اشتراک گذاری فایل ها، در File Manager آن به ایجاد و ویرایش اسناد آفیس بپردازید. همچنین گزینه ای برای Drag و Drop کردن فایل‌ها از هارد دیسک کامپیوتر به منظور آپلود آن‌ها نیز وجود دارد. در زمان Sky Drive فقط می‌توانستید از طریق وب سایت به این سرویس دسترسی پیدا کنید، اما اکنون نرم افزار OneDrive برای دستگاه‌های مک، ویندوز، Android، iOS، Windows Phone، Windows Tablet و حتی برای Xbox نیز در دسترس است. همانند سرویس ابری گوگل، برای دسترسی داشتن به این سرویس نیاز به ساخت حساب کاربری جدید در وب سایت مایکروسافت نیست و با همان اکانت ایمیل Live خود می توانید به OneDrive دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن باکس را می توانید روی ویندوز، مک، اندروید، iOS، ویندوفون و بلک بری نصب کنید

باکس (Box) :

Box برنامه رسمی شرکت باکس است که یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده فضای ابری است. اپلیکیشن باکس را می توانید روی ویندوز، مک، اندروید، iOS، ویندوفون و بلک بری نصب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تمام اطلاعات موبایل تان را از هر جنسی که باشد ذخیره کنید. مزیت این نرم افزار رابط کاربری ساده و آسان آن امکان استفاده از آن در حالت آفلاین، ابزار حرفه ای جستجو و کش کردن خودکار فایل ها برای دسترسی سریع است.

 اگر کاربر حساب وِیژه آمازون داشته باشد، می تواند به صورت نامحدود عکس ذخیره کند

آمازون درایو (Amazon Drive):

آمازون درایو به کاربرانی که می خواهند فایل، عکس و ویدئو ذخیره سازی کنند، ۵ گیگ فضای ابری برای ذخیره سازی می دهد. اگر کاربر حساب وِیژه آمازون داشته باشد، می تواند به صورت نامحدود عکس ذخیره کند و ۵ گیگی فضا هم برای فایل هایی با فرمت های دیگر در اختیار دارد. افرادی که فضای بیشتری نیاز دارند می توانند با پرداخت هزینه مربوطه ۱۰۰ گیگابایت یا یک ترابایت فضا خریداری کنند.

 pCloud دارای اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل بوده

پی کلاود (pCloud):

شما احتمالا این نام را نشناسید ولی اگر به دنبال فضای ذخیره‌سازی رایگان با حجم مناسبی می‌گردید، pCloud به درد شما می‌خورد. این سرویس در ابتدا ۱۰ گیگابایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. با اینکه ما روی قسمت رایگان این سرویس تمرکز می‌کنیم، ولی شما می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه ۴٫۹۹ دلار در ماه، فضای ۵۰۰ گیگابایتی و با پرداخت ۹٫۹۹ دلار در ماه، فضای ۲ ترابایتی در اختیار داشته باشید.

۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان اولیه را می‌توان با کامل کردن پیشنهادها و دعوت از دوستان تا ۲۰ گیگابایت در ماه افزایش داد. لازم به ذکر است که pCloud دارای اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل بوده که می‌تواند مکملی برای وبسایت آن باشد.

pCloud هیچ محدودیتی در اندازه فایلی که آپلود می‌کنید ندارد و گزینه‌های ساده‌ای را برای به اشتراک گذاری فایل‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این سرویس می‌توانید فایل‌های بزرگ را با دوستان یا همکاران و حتی کسانی که از این سرویس استفاده نمی‌کنند، به اشتراک بگذارید. pCloud با گزینه‌های استریم کردن مناسب و رابط آنلاین خوب قطعا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای فضای ذخیره سازی رایگان باشد.

از مهم ترین قابلیت مگا پشتیبانی آن از رمزنگاری فایل ها می باشد

مگا (Mega) :

MEGA عنوان یک سرویس ابری ذخیره سازی فوق امنیتی می باشد که توسط استودیو برنامه سازی Mega Ltd در مارکت اندروید به صورت رایگان منتشر شده است. این برنامه بر خلاف دیگر اپلیکیشن های مذکور به گونه متفاوت عمل کرده و فضاهای ذخیره سازی را در امنیت کامل در اختیار کاربران قرار می دهد.

از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار نسبت به نسخه های مشابه پشتیبانی آن از رمزنگاری فایل ها می باشد ؛ به گونه ای که تمامی مسیر های ارتباطی و حتی فایل های ذخیره شده به گونه ای خاص رمزنگاری شده و از اطلاعات به صورت ویژه ای نگه داری می شود. پس از آپلود فایل های خود به سرور های ابری این برنامه به مجموعه ای از گزینه های مدیریتی دسترسی خواهید داشت که به وسیله آن ها قادر خواهید بود فایل هایتان را تغییر نام داده، حذف کنید و یا اینکه آن ها را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این بهتر است بدانید که فضای اختصاصی این نرم افزار به هر کاربر ۵۰ گیگابایت می باشد که در مقایسه با دیگر سرویس دهندگان ابری از میزان بسیاربالاتری برخوردار است.


دسته بندی ها: هاست

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات