نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

چند زبانه بودن سایت در سئو مفید است؟ سئو سایت چندزبانه به چه صورت است؟

شاید از آن دسته افرادی باشید که مایل به چند زبانه کردن سایت خود کنید؛ تا به این وسیله بتوانید با زبان هایی مختلفی که سایت شما دارد به تمام مردم دنیا خدمات خود را ارائه کنید. حالا شاید بپرسید چند زبانه کردن سایت از نظر سئو چگونه است؟ آیا برای سئو و بهینه سازی سایت شما مفید است یا خیر؟

ببینید؛ چند زبانه سازی سایت در اصل برای بهینه سازی سایت بسیار مفید است؛ موتور های جستجو پی میبرند که سایت شما، سایت کمی نیست، یک سایت وسیعی هست که خدمات جهانی دارد و به تمام زبانهای دنیا در دسترس است. ولی باید این نکات را مد نظر داشته باشید.۱- برای زبانهای دیگر آدرس مجزا در نظر بگیرید. مثلا زیر برای هر زبان زیر دامنه بسازید:

es.domain.com
fr.domain.com
ch.domain.com

در گذشته استفاده از پوشه برای زبان های جداگانه به هیچ عنوان توصیه نمی شد، اما به مرور گوگل اعلام کرد که تفاوتی میان پوشه و زیردامنه از نظر چگالی کلمات کلیدی قائل نیست و برخلاف تصور استفاده از پوشه خطر زیادی نمیتواند به همراه داشته باشد. بنابراین اینکه از پوشه استفاده کنید یا زیردامنه با توجه به سیاستهای کاری وب سایت شما مشخص می شود و از نظر سئو تفاوتی ندارد.

domain.com/es
domain.com/fr
domain.com/ch

۲- با استفاده از GEO در هدر موقعیت کشوری و زبان سایت را اعلام کنید. برای اطلاعات بیشتر به Geo Tag مراجعه کنید.

۳- با استفاده از hreflang در لینک دهی به زبانهای دیگر، زبان را مشخص کنید. برای مثال زمانی که در یک نسخه‌ انگلیسی سایت هستید به نسخه فرانسوی سایت بدون بوجود آمدن مشکل لینک بدهید.
چند زبانه سازی سایت برای سئو مضر است!

بله چند زبانی سازی سایت برای موتورهای جستجو مضر خواهد بود، بخصوص اگر چگالی کلمات کلیدی را از هم جداسازی نکنید و آنها را در یک سایت قرار دهید. اگر سایت به صورت خودکار ترجمه شود (توسط افزونه ها و سایت های ترجمه گر آنلاین)؛ گوگل به آسانی به این مورد پی میبرد، سایتهایی که به صورت خودکار ترجمه میشوند هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو ندارند؛ چون نه صاحب سایت وقتی برای گذاشته است و نه کاربر وقتی برای خواندن خواهد گذاشت چون مطالبی که به صورت خودکار ترجمه میشوند از کیفیت مطلوبی و بالایی برخوردار نیستند و دارای اشتباهات دستور زبانی زیادی هستند. هر زمانی که شما برای مطلبی وقت و ارزش قائل شدید، کاربران و موتورهای جستجو نیز ارزش قائل خواهند شد.

بنابراین، اگر وب سایت شما چند زبانه است، حتما زبان های مختلف را از هم جدا کنید و محتوای هر زبان سایت در بخش جداگانه ای قرار داده شود. قراردادن محتوای زبان های مختلف داخل یک سایت بدون جداسازی آن را نابود خواهد کرد. همچنین استفاده از مترجم های ماشینی برای سایت های چندزبانه مضر است و مزیتی ایجاد نمی کند.

اگر وب سایت چند زبانه با تگ های درست معرف زبان و همچنین اصول طبقه بندی محتوا طراحی شود، مشکلی از جهت سئو نخواهد داشت. بنابراین در صورتی که با اصول سئو آشنایی ندارید و میخواهید یک سایت چند زبانه داشته باشید، حتما از یک متخصص سئو در تیم خود استفاده کنید تا به مشکل برنخورید.


دسته بندی ها: آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات