نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

همه چیز درباره تبلیغات بنری

اگر در اینترنت چرخ زده باشید، حتما با تبلیغات بنری زیادی مواجه شده‌اید. این تبلیغات که در کادرهای مستطیلی کوچک وجود دارند، تقریبا در تمام صفحات وب و در ابعاد مختلف و موضوعات گوناگون در برابر چشم‌هایتان ظاهر می‌شوند. اما همه‌ی آنها یک کارکرد اساسی دارند: اگر بر روی آنها کلیک کنید مرورگر وب، شما را به سایت تبلیغ‌کننده خواهد برد.

اولین بنر تبلیغاتی در اکتبر سال ۱۹۹۴ در مجله Wired ایجاد شد و محتوای این بنر یک جمله ساده “آیا تابحال بر روی اینجا کلیک کرده‌اید؟ ” بود.

از سال ۲۰۱۷ میلادی، تقریبا یک‌پنجم تمام هزینه‌های تبلیغات آنلاین به سمت تبلیغات بنری و تبلیغات مشابه آن رفته است.

امروزه دنیای تبلیغات بنری پیشرفت زیادی داشته است و فقط در وبسایت مورد علاقه شما وجود ندارد، بلکه در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و بسیاری از برنامه‌های اسپانسر شده نیز دیده می‌شود. طبق داده‌های آماری معتبر، تبلیغات آنلاین با فرمت بنر، ویدئو و تبلیغات اسپانسری بزرگترین سهم تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده اند.

تبلیغات بنری کلیکی, کسب درآمد تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از سنتی‌ترین مدل‌های تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شوند

بعضی از تاثیرات تبلیغات بنری:

افزایش ترافیک مشتری: تبلیغات بنری، بازدید‌کنندگان را تشویق می‌کند تا با کلیک‌کردن روی وب‌سایت تبلیغ‌کننده، به آنجا بروند و هزینه تبلیغ به روش‌های مختلفی دریافت می‌شود.

جلب‌توجه مشتری: قطعا در مورد این‌که چطور خلاق باشید و چگونه از این خلاقیت در طراحی بنر خود استفاده کنید تا جمعیت زیادی را به وبلاگ خود جذب کنید، اطلاعات زیادی دارید؛ اما باید بازار هدف خود را هم مطالعه کنید تا بدانید نیازتان، یک تبلیغ متحرک با زمینه شلوغ است یا یک فونت شیک در پس‌زمینه‌ای ساده.

فروش یک محصول خاص: تبلیغات بنری، کاربر را به خرید محصولاتی خاص تشویق می‌کند. برای اینکه تبلیغات بنری موثر باشد، باید آن را در وب‌سایتی مرتبط با موضوع تبلیغ قرار گیرد. این‌کار باعث می‌شود که وب‌سایت بتواند به سوالی که با دیدن تبلیغ برای بازدید‌کننده مطرح می‌شود، پاسخ دهد.

اعلام تخفیف و فروش: یکی از شیوه‌های افزایش درآمد برای کسب‌و‌کار‌ها، استفاده از مبحث تخفیف است. تصور کنید جمعه سیاه یا Black Friday است و برای فروش بسیاری از محصولات خود تخفیف ویژه دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای اطلاع‌رسانی از این موضوع، تبلیغات بنری با موضوع جمعه سیاه است.

تبلیغات بنری کلیکی, کسب درآمد تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در سایت چیست؟

دلایل استفاده از بنر تبلیغاتی:

تبلیغ‌کننده‌ها معمولا امید دارند که یک بنر تبلیغاتی یکی از این دو کار زیر را برای‌شان انجام بدهد. به‌طور ایده‌‌آل، بازدیدکننده‌ی سایتی که در آن از بنر تبلیغاتی استفاده شده است، روی بنر کلیک می‌کند و به صفحه‌ی وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌رود. در این مورد بنر تبلیغاتی بازدیدکننده‌ای را به سایت تبلیغ‌کننده آورده است.

تأثیر دوم تبلیغات، برندگذاری نامیده می‌شود. همه‌ی ما اثرات برندگذاری را تجربه کرده‌ایم. مثلا تلویزیون را روشن می‌کنیم و همیشه تبلیغات فلان برند را می‌‌بینیم. اگر برای اینکه یک کالا را بر دیگری ترجیح بدهید دلیل خاصی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می‌کنید که بیشتر با آن آشنا هستید، حتی اگر این آشنایی از طریق دیدن تبلیغات باشد.

تبلیغات بنری کلیکی, کسب درآمد تبلیغات بنری

از بنرهای متحرک به‌جای بنرهای غیرمتحرک استفاده کنید

روش کار تبلیغات بنری چگونه است؟

اگر شما می‌خواهید برای کسب‌وکار خود از تبلیغات بنری استفاده کنید، سه گزینه کلی پیش روی دارید:

اینکه با یک سایت دیگر به توافق برسید که در تبلیغات بنری با همدیگر تبادل داشته باشید. یعنی شما تبلیغات بنری آنها را بگذارید و شما نیز تبلیغات بنری آنها را در سایت خود بگذارید. البته این حالت شرایط زیادی دارد. نخست آنکه تعداد بازدید دو طرف تفاوت فاحشی با هم نداشته باشد. ثانیاً مشتریان هدف مشترک یا مرتبطی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال یک کسب‌وکاری که در فروش لوازم ورزشی کار می‌کند نمی‌تواند با یک قهوه‌فروشی آنلاین کار کند.

به یکی از سایت‌های پربازدید مبلغی بدهید که تبلیغات بنری تان را در سایت خود بگذارند. قیمت این سایت‌ها با توجه به اندازه و مکان برند کاملاً متفاوت است. معمولاً قیمت سربرگ‌ها یا headerهای سایت‌ها از قیمت sidebar ها بیشتر است. توجه داشته باشید که صرف تعداد بازدید زیاد برای یک گزینه خوب کافی نیست. سایتی که تبلیغات بنری شما را قرار می‌دهد باید نرخ پرش پایینی داشته باشد که این نشان از محبوبیت محتوای آن دارد.

سایت‌ها یا آژانس‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانید با پرداخت هزینه ادامه کار را به آنها بسپارید. این سایت‌ها تبلیغات بنری شما را در با توجه به بودجه‌تان در سایت‌های مختلف می‌گذارند. طبیعتاً در این حالت کمترین کنترل را بر تبلیغات بنری خود دارید. بنابراین تنها در صورتی سراغ این گزینه بروید که به آژانس موردنظر اعتماد کامل دارید.

تبلیغات بنری کلیکی, کسب درآمد تبلیغات بنری

بنرهای تبلیغاتی را با محتوای وب مربوطه پست کنید

نکاتی برای اینکه بنر تبلیغاتی با بهره وری بالا داشته باشید:

قبل از طراحی بنر حتماً باید این نکته را در نظر داشته باشید. در مرحله اول مخاطبین اصلی تبلیغات خود را تشخیص دهید و سپس دقت کنید که چه درخواستی از آن‌ها دارید. کلیک بر روی وب‌سایت شما؟ خرید محصولات محدود در حراج؟ استفاده رایگان از یکی از محصولات/خدمات شما؟

اگر در وب سایت های دیگر بنر تبلیغاتی خود را قرار می دهید به موضوع آن سایت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومی آن سایت با وب سایت خودتان توجه داشته باشید.

برای اینکه متوجه شوید که آیا یک سایت برای تبلیغ شما مناسب است یا نه مخاطبان آن سایت را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که این افراد برای چه چیزی وارد این سایت(سایت مورد نظر شما برای قرار دادن تبلیغ) شده اند؟

اگر دلیل ورود کاربران به این سایت مرتبط با زمینه کاری شما باشد تبلیغات شما بهره وری بسیار بالایی خواهد داشت.

از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. آمار‌ها نشان می‌دهد که تصاویر بی کیفیت باعث ایجاد یک حس عدم اطمینان بین بازدیدکننده و برند می‌شود. ۵۴% کاربران بر روی بنر‌های تبلیغاتی دارای تصاویر بی کیفیت کلیک نمی‌کنند، چرا که به آن‌ها اطمینان ندارند.

بنرهای تبلیغاتی را با محتوای وب مربوطه پست کنید. (هرچه این ارتباط و تناسب بیشتر باشد بهتر است)؛ شما از کاربر این انتظار را دارید که به بنر تبلیغی شما توجه کند؛ از طرفی او نیز انتظار دارد در مدت زمان کوتاه بنر شما را بخواند. بنابراین نباید از فونت‌های ناخوانا و شکسته استفاده کنید.

از بنرهای متحرک به‌جای بنرهای غیرمتحرک استفاده کنید.

در طراحی بنر حتما به این نکته مهم دقت کنید که میان موضوع تبلیغ شما و موضوع کانال،پیج یا وب سایت مورد نظرتان همخوانی وجود داشته باشد و افرادی تبلیغات شما را ببینند که عضو جامعه هدف شما هستند.اینکه قبل و بعد از بنر تبلیغاتی شما چه چیزی قرار می گیرد بسیار مهم است و به همخوانی موضوعی آن بسیار دقت کنید و تلاش کنید برند و تبلیغات خود را با مناسب ها و اخبار شاد گره بزنید


دسته بندی ها: آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات