نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

نرم افزارهایی کاهش سرعت ویندوز

همه ما نرم افزارهایی را روی سیستمهای خود نصب داریم و از آنها استفاده میکنیم. ولی همه از این موضوع شکایت داریم که ویندوزمان بعد از نصب چند برنامه کند شده است و مثل روزهای اول کار نمیکند. علت در نرم افزارهایی است که نصب کرده ایم. در این ترفند نرم افزارها را به چند دسته تقسیم میکنیم و میزان تاخیری را که در سیستم عامل ایجاد خواهند کرد را بررسی خواهیم کرد.

نرم افزارهای امنیتی سیستم
فایروالها آنتی ویروسها و آنتی اسپمها برنامه هایی هستند که قائدتا باید انرژی زیادی را از سیستم بگیرند. چونکه این نرم افزارها در اولین فرصتی که در بوت پیدا کنند اجرا میشوند و منابعی را که لازم دارند در اختیار خود میگیرند.
نمونه ها:
Norton Internet Security 2006
McAfee SecurityCentre
Kaspersky Internet Security 6.0.0.303
BitDefender v10

مجموعه نرم افزاری آفیس
نرم افزارهای آفیس با اشغال مقدار زیادی از هارد دیسک شما قصد دارد که زندگی را برای شما اسان تر سازد! همچنین فایلهای زیادی را در سیستم شما در نقاط مختلف نگهداری میکند تا دسترسی به آنها آسان تر باشد.

نرم افزارهای چت
خیلی ها فکر می کنند که این نرم افزارهای کوچک تاخیری به سیستم وارد نمی آورد. در حالیکه این نرم افزارها بخصوص وقتی در حال استفاده هستند فشار زیادی را به سیستم شما خواهند آورد.
نمونه ها:
Windows Live Messenger
Yahoo Instant Messenger
AOL Instant Messenger
Trillian
Gaim

Codecها و فونت ها
یکی از صحبتهای همیشگی که در رابطه با سیستم می شود تعداد فونتهای نصب شده بر روی آن و یا نرم افزارهای نمایش دهنده مولتی مدیا در آن است.
Apple QuickTime
DivX

K-Lite Codec Pack

نرم افزارهای به اشتراک گذاری فایل
آنهایی از اینترنت ها پر سرعت و دایمی استفاده میکنند حتما تا به حال برای یک بار هم که شده از این نرم افزارها استفاده کرده اند. لذت دریافت فایلی که به سختی روی منابع قانونی روی وب یافت می شود از سیستم یک فرد عادی در آن ور دنیا حتما هم لذت دارد. این نرم افزارها به طور پیش فرض همراه با اجرای ویندوز اجرا میشوند.
Kazaa
Azureus
uTorrent
BitComet

نرم افزارهای فشرده سازی فایل

نرم افزارهای کوچکی هستند که تقریبا همه به آنها نیاز دارند. ولی هیچ کس فکر نمیکند که این نرم افزارهای کوچک باعث دردسری بزرگ برای سیستم های شما شوند.
WinRAR
WinZIP
WinAce
۷-Zip

سایر نرم افزارها
در این بخش نرم افزارهایی را مدنظر قرار داده ایم که در دسته بندی سایر نرم افزارها نمی گنجد. باید توجه کنید که این نرم افزارها را نباید با یکدیگر مقایسه کنید چرا که اینها هر کدام کار بخصوصی انجام میدهند.
Microsoft Visual Studio
Adobe Photoshop
Macromedia Studio
VMWare Workstation
ava Runtime
NET Framework Runtime
DirectX


دسته بندی ها: آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات