نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

رژیم آب برای لاغری و کاهش وزن

امروزه با تغییر سبک زندگی از زندگی پویا به سمت زندگی ماشینی و عدم تحرک کافی و قرار ندادن ورزش در برنامه های روزانه خود به دلیل مشغله های کاری چاقی در بین مردم جهان و ایران گسترش پیدا کرده است. در این میان رژیم هایی توسط متخصصان تغذیه به افراد چاق توصیه می شود که رژیم آب یکی از انواع رژیم لاغری می باشد. بسیاری از رژیم های توصیه شده توسط پزشکان و متخصصان تغذیه ممکن است منجر به کاهش وزن شما در مدت زمانی کوتاه شوند. اما پس از آن ممکن است بدن شما را با کمبودهایی مواجه کنند. رژیم آب از این دست رژیم هاست که می تواند زیان هایی برای بدن شما داشته باشد. در این مقاله سعی می‌شود که شما با این رژیم تا حدی بیشتر آشنا شده و از مزایا و خطراتی که این رژیم برای شما در پی دارد آگاه شوید .

برنامه رژیم آب چگونه است ؟

در برنامه رژیم آب درمانی که امروزه در میان مردم معمولا رایج شده است، شما فقط بایستی آب بنوشید و هیچ چیز دیگری ننوشید. در برخی از انواع رژیم توصیه می شود پس از چند روز که فقط آب می نوشید. مصرف میوه جات و سبزیجات را آغاز کنید. هر چند که در برخی از انواع این رژیم خوردن سیب همراه با آب را مجاز می دانند. رژیم آب ممکن است که باعث کاهش وزن شما در بازه زمانی کوتاه شود. اما بلافاصله بعد از برگشتن به رژیم سابق همان وزنی که از دست داده اید بلافاصله برمی گردد .

رژیم آب همانند روزه گرفتن است. در روزه گرفتن شما در طول روز هیچ ماده غذایی مصرف نمی کنید و پس از مدت زمان زیادی ریاضت کشیدن، مصرف مواد غذایی را از سر می گیرید. این کار باعث می‌شود که شما وزنی را که  طی روزه داری از دست داده‌اید بلافاصله با خوردن مواد غذایی به وزن سابق خود بازگردید. رژیم آب نیز این گونه است که در طول روز و پس از چند روز که فقط آب می نوشید، به رژیم سابق خود بازگشته و وزنی را که طی این چند روز از دست داده اید با خوردن مواد غذایی رژیم غذایی سابق خود دوباره کسب خواهید کرد و به وزن سابق خود باز خواهید گشت .

رژیم آب چه خطراتی را ممکن است برای شما به دنبال داشته باشد؟

در رژیم آب تنها خوراکی که وارد بدن شما می شود آب است. لذا مواد مغذی و ویتامین ها پروتئین ها و انواع مواد مورد نیاز بدن تامین نمی شوند و لذا کاهش سریع وزن رخ می دهد. اما در واقع آنچه که از دست می‌رود آب بدن است نه چربی ها. در نتیجه این موضوع، میزان عضلات فرد به دلیل کاهش پروتئین ها، ویتامین ها و مواد مغذی ورودی به بدن کاهش یافته و تحلیل عضلانی رخ می دهد. بنابراین برای داشتن یک رژیم مناسب بایستی در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری که روزانه اضافه بر کالری مورد نیاز بدن تان دریافت می کنید از رژیم غذایی تان حذف شود تا بدنتان دچار تحلیل و ضعف نشود .

پس از اتمام برنامه رژیم آب درمانی باید مقدار کم غذا بخورید و از خوردن غذا به مقدار زیاد جداً خودداری کنید زیرا سوخت و ساز بدن شما به حد زیادی کاهش یافته است و توانایی متابولیسم و سوخت انواع مواد غذائی که به بدن شما وارد می‌شود ندارد لذا بایستی پس از اتمام رژیم آب در برنامه غذایی خود تغییر ایجاد کنید و غذای کمتری نسبت به قبل مصرف کنید

در طول برنامه رژیم آب بایستی به این نکته نیز دقت کنید که مصرف آب باید به مقدار مناسب بوده و کمتر و یا بیشتر از آن مقدار ممکن است باعث سرگیجه، یبوست، سردرد و یا بیهوشی و … را در پی داشته باشد .

رژیم پروتئین برای لاغری نیز یکی از انواع این رژیم هاست که با مصرف انواع پروتئین ها از قبیل گوشت، پنیر، تخم مرغ و … باعث کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام می شود .

نوشیدن آب سرد چه تاثیری در کالری سوزی بیشتر و کاهش وزن شما دارد ؟

با آب سرد، شما می توانید همه انواع غذاها را مصرف کنید فقط پس از خوردن انواع غذاها بایستی آب سرد میل فرمایید. نوشیدن آب سرد باعث می‌شود بدن برای حفظ تعادل بین غذایی که خورده اید و آبی که نوشیده اید،کالری بیشتری بسوزاند. هر چقدر هم میزان سردی این آب بیشتر باشد میزان کالری که شما می‌سوزانید افزایش خواهد یافت. همچنین نوشیدن آب سرد باعث می‌شود که شما مدت زمان بیشتری را سیر بمانید و کمتر به سراغ خوردن غذاهای مختلف بروید. همچنین نوشیدن آب زیاد باعث می‌شود که سموم و مواد دفعی مختلف از طریق ادرار و تعریق از بدن دفع شوند

در اینجا لازم است خاطرنشان کنیم که نوشیدن آب سرد به معنای نوشیدن آب یخ نیست. نوشیدن آب یخ یا آبی که دمای بسیار پایینی داشته باشد در ایجاد کبد چرب می تواند دخیل باشد لذا استفاده از آب سرد در رژیم آب به این معناست که آب خنک بوده و گرم نباشد تا اختلاف دمای ایجاد شده بین آب و غذایی که مصرف کرده‌اید باعث افزایش کالری سوزی و کاهش چربی های بدن شود .

کلام آخر

در انتها به ذکر این نکته می پردازیم که نوشیدن آب در طول روز به میزان ۸ تا ۱۲ لیوان الزامی است و برای سلامت بدن مفید است. اما این میزان آب به هیچ وجه جای مواد غذایی مورد نیاز بدن را نمی گیرد. شما بایستی در طول روز  به میزان مناسب آب بنوشید. این آب باید سرد باشدتا میزان کالری که شما می‌سوزانید افزایش یابد .اما اگر هدف شما لاغری و کاهش وزن و تناسب اندام است نباید به سمت رژیم آب بروید. چون پس از اتمام این رژیم با برگشتن به رژیم سابق وزنی را که طی این مدت از دست داده بلافاصله با برگشت به رژیم سابق دوباره کسب خواهید کرد.

لذا برای لاغری و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دلخواه خود باید کالری های اضافی را که در طول روز به بدن شما وارد می شود حذف کنید. به عنوان مثال می توانید از نوشیدن انواع نوشابه ها و نوشیدنی هایی که دارای قند و کالری بالایی هستند و سبب افزایش وزن شما می شوند، و همچنین مصرف غذاهای پرچرب که دارای چربی بالایی هستند اجتناب کنید .


دسته بندی ها: رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات