نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

استفاده از کلایمر در تکنولوژی نوین صنعت برج سازی

admin
سپتامبر 14, 2019

استفاده از کلایمر در  تکنولوژی نوین صنعت برج  سازی

مقدمه :

در سال های اولیه صنعت ما ، سیستم های  داربست معلق از نوع نردبان بود که به عنوان “طول ثابت” نیز شناخته می شد. استفاده از این سیستم داربست ساده بود.

داربَست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها بکار می‌رود. [۱]

داربست‌ها که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند.

ساخت داربست‌ها مهارت ویژه‌ای نیاز دارد زیرا در صورت فروریختن یک داربست خطر تلفات جانی بسیار زیاد است.

اگر می خواستید یک سکوی یا هیئت مدیره را برای بلند کردن دو نفر بخرید ، یک پوند ۵۰۰ لیتری خریداری کرده اید. صفحه دارای امتیاز اگر می خواهید سه نفر از این داربست استفاده کنند ، تخته ای با وزن ۷۵۰ پوند خریداری کرده اید. ظرفیت. امتیاز دادن به این سبک از سکوی به آسانی به دنبال مشاهده برچسب اطلاعات جانبی روی عرشه بود. آنقدر ساده بود که در کتابهای OSHA و صنایع مرتبط به عنوان استاندارد مورد استفاده قرار گرفت. حتی تا به امروز ، این سبک از بستر های نرم افزاری در برخی مناطق کشور به عنوان استاندارد در نظر گرفته شده است. این سیستم در مقایسه با سیستم های سبک مدولار اشکالاتی مختلفی دارد. از آنجا که این سکو در طول خود ثابت بود ، نسخه های طولانی تر سنگین و حمل و نقل آن دشوار بود. طول بیشتر ، بالاتر از ۲۰ ‘، دو خدمه را برای زایمان اجباری کرد. از آنجا که طول بیش از ۳۰ ‘، کامیون های بزرگتر مورد نیاز بودند تا این سکوها را به صورت قانونی به محل کار تحویل دهند. هنگامی که این سیستم عامل ها در سایت آسیب دیدند ، همیشه صدور اعتبار کافی برای خسارت دشوار بود. اگر مشتری به پایان سکوی ۳۶ اینچ آسیب برساند ، برخی از فروشندگان مبلغ متناسب با طول گمشده خود را پرداخت می کنند. حتی اگر آنها قسمتهای اضافی را که نیاز به سفارش دادن داشتند اضافه کنند ، اما هرگز هزینه های خسارت را پوشش نمی داد.

فروشنده در ابتدا یک پلتفرم ۳۶ ‘خریداری کرد ، زیرا این همان چیزی است که آنها اجاره داده اند. اگرچه آنها هنوز هم می توانستند سکوی تعمیر شده و کوتاه شده را اجاره کنند ، اما یک سکوی ۳۶ ‘برای اجاره نداشتند. بنابراین آنها مجبور بودند یک سکوی بلند ۳۶ ‘دیگر خریداری کنند ، و پس از چند سال حیاط پر از سیستم ۲۰’ و اندازه های عجیب و غریب داشتند. پلتفرم های سبک مدولار پس از چندین سال آزمایش ، حداقل برای چهره های پیچیده تر ساختمان ، سیستم عامل های مدولار شروع به درآوردن کردند. سکوهای مدولار به شرکت اجاره اجازه می دادند به مناطق بیشتری از ساختمان ، ایمن تر از گذشته ، دسترسی پیدا کند. سکوهای سبک مدولار گوشه هایی با زاویه های مختلف داشتند. کار در داخل و خارج از یک مخزن ، یک برج یا روی جدیدترین ساختمان جدید از هر زمان دیگری راحت تر بود. گوشه ها در اندازه های استاندارد قرار گرفتند و می توان از آنها برای ساختن مربع ، مستطیل ، سکوهای مثلثی و دایره ای استفاده کرد تا نیاز ساختمان را برآورده سازد. سیستم مدولار سبک و جمع آوری آسان هستند. سکوهای با طول بیشتر در حال حاضر در وسایل نقلیه کوچکتر تنها با یک نفر تحویل داده می شوند. با کمی آموزش ، حتی طولانی ترین سکوی مدولار با تنها یک نفر قابل تنظیم است. سیستم مدولار باید برخی از شیوه های ناامن در صنعت را حذف کرده و آنها را غیر ضروری جلوه دهند. عملکرد ناامن در بالا بردن سطح سکوی با زاویه باید با سیستم عامل های مدولار ناپدید شد. با تابلوهای با طول ثابت ، برخی از افراد تصمیم گرفتند که هنگام ایجاد انسداد در پایه ساختمان ، بالا بردن سکوها با زاویه ، تنها راه نصب این نوع سکو باشد. این عمل بی خطر یا استفاده طراحی شده از تجهیزات تلقی نمی شود.

تکنولوژی همواره در حال پیشرفت و دگرگونی است، صنعت ساخت و ساز و صنایع ساختمانی نیز از این پیشرفت باز نمانده‌اند، اگر نگاهی به این صنعت داشته باشیم به سادگی این پیشرفت‌ها را شاهد خواهیم بود و میتوانیم نظاره گر انواع نوآوری در تکنولوژی ساخت باشیم.

همانطوری که بارها در این خصوص صحبت کرده‌ایم، به عنوان مثال مصالح ساختمانی جدید، مثل پتن‌های نورانی، آجر‌های تسفیه‌کننده‌ی هوا و… از جمله مواردی هستند که به تازگی در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی مصالح ساختمانی جدید این موارد را دیده و بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

دلیل استفاده از  تکنولوژی‌های نوین در صنعت ساختمان چیست ؟

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در هدر رفت انرژی در ساختمان ها، مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت ساختمان یا نمکاری آن است. مصالح ساختمانی می توانند باعث هدر رفت انرژی شوند یا به عنوان عاملی موثر در بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان به کار آیند. در سال های اخیر تکنولوژی به کمک آمده تا مصالح ساختمانی نیز همانند سدی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مورد استفاده قرار گیرند.


دسته بندی ها: رپورتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات