نت گیگ

باز یا بستن پورت ها در سرور لینوکس توسط iptables

می 26, 2023 0 دیدگاه

نحوه جستجوی فایل ها در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

دستورات مهم کرون جاب در لینوکس

می 26, 2023 0 دیدگاه

۵ راهکار برای رفع مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت

می 26, 2023 0 دیدگاه

نگاهی اجمالی به اس یو وی

امیر نظری
آوریل 25, 2023

نگاهی اجمالی به اس یو وی

کارشناسان کارخانه رنو همیشه در طراحی اتومبیلهای شان از استیل خاص و متفاوتی نسبت به دیگر کارخانه های اتومبیل سازی استفاده میکنند این تفاوت چشمگیر بیشتر در طراحی ضعیف داخلی و بدنه در خیلی از مدلها مشاهده می شود بطور مثال نمونه اولیه اس یو وی رنو مدل کولئوس ۲۰۰۶ میلادی که طراحیش تفاوت عمده ای با مدلهای مشابه اروپائی و آسیائی داشت.

طراحان و کارشناسان کارخانه رنو برای اس یو وی مدل جدید کولئوس از شاسی نسل دوم نیسان ایکس تریل (Nissan X-Trail II) استفاده کرده اند و بدین ترتیب اس یو وی کولئوس در سایه برادر ژاپنیش پنهان مانده است. سری دوم مدل اس یو وی کولئوس گزینه ای است که می توان جای خودش را در میان یکی از بهترین طراحیها اس یو وی کلاس С باز کند، در این مدل کاپوت کشیده اش زیبایی خاصی به آن بخشیده است و چراغهای کشیده فتودیود نیز هرچه بیشتر به این زیبایی افزوده است،جلو پنجره برای عبور جریان هوا به رادیاتورکوچک تر شده و آرم بزرگ شرکت رنو در روی آن نقش بسته است و سپر آن مجهز به چراغهای مه شکن و ورودیهای هوا در روی سپر بزرگ گردیده اند و این جزئیات جدید در طراحی تا حدودی شکل و شمایل اسپورت به اس یو وی نسل دوم کولئوس بخشیده است.

اس یو وی نسل دوم کولئوس نسبت به نیسان ایکس تریل کمی بزرگتر شده است مسئولین کمپانی رنو اعلام کرده اند که بدنه نسل دوم کولئوس از نظر ابعاد و به ویژه طول خودرو، کشیده تر شده و به پنج متر رسیده است که می توان بدون هیچ مشکلی ردیف سوم صندلی سرنشینان را در جعبه عقب آن جای داد که در این حال تعداد سرنشینان آن به ۷-۸ نفر افزایش می یابد و که این موضوع در نیسان ایکس تریل ممکن نمی باشد

صندلیهای این مدل براحتی در جهت های مختلف تنظیم می شوند و سرنشینان ردیف اول و دوم با تغییر ارتفاع و شیب صندلیها می توانند براحتی دید خوبی به جلو و اطراف خود داشته باشند و از حالت نشستن در محیط بسته بیرون آیند و بصورت جداگانه از مناظر اطراف لذت ببرند، در ساخت امکانات داخلی این خودرو از مواد بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده شده که زیبایی داخل کولئوس را هرچه بیشتر به نمایش میگذارد. داشبرد زیبا و LCD بزرگ و حداکثر امکانات مورد نیاز راننده و سرنشینان را تامین می کند ، سیستمهای امنیتی بسیاری در این خودرو بکار رفته است در حقیقت کارخانه رنو حداکثر تلاش خود را برای یک مدل خوب و قابل مقایسه با برندهای معروف انجام داده است

طراحی فضای داخلی کابین در این نسل یعنی نسل دوم از کولئوس کاملا ارگونومیک،زیبا و جادار برگرفته از مدلهای نیسان ایکس تریل،قشقائی و مشترک کارخانه رنو و نیسان می باشد. اس یوی وی رنو نسل دوم کولئوس مانند تمامی اس یوی وی ها با اندازه متوسط سیستم تعلیق جلو از نوع پیشرفته MacPherson suspension (مک فرسون) و سیستم تعلیق و فنربندی عقب پیچیده می باشد

قطعات و تجهیزات به کار رفته در پیشرانه این خودرو از کمپانی ژاپنی تهیه شده است،کارشناسان کارخانه رنو سه نوع پیشرانه برای این مدل در نظر گرفته اند:
– موتور بنزینی V4 دو لیتری(۲L) با قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن بر متر.
– موتور بنزینی V4 دو و نیم لیتری(۲٫۵L) با قدرت ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۳ نیوتن بر متر.
– موتور توربو دیزلDCI یک وشش لیتری(۱٫۶L)با قدرت۱۵۰اسب بخار و گشتاور۳۲۰ نیوتن بر متر.
همچنین گیربکس به کار رفته در سری دوم رنو کولئوس برای هر سه مدل موتور در نظر گرفته شده که بصورت شش دنده اتومات و دستی می باشد و در دو مدل Xtronic CVT و یا نمونه هوشمند ALL Mode 4x4i که پیچ تنظیم خشکی و نرمی جاده حذف گردیده است و تنظیمات بصورت اتومات نسبت به مشخصات خشکی و نرمی جاده از خود عکس العمل نشان میدهد که راحتی سرنشینان را فراهم میکند.

مهندسان کارخانه رنو سری دوم کولئوس را در پنج نمونه با مشخصات و آپشنهای متفاوت برای فروش در بازار پیشنهاد داده اند:
مانند مدل Epression ،مدل Dynamique ،مدل SL Bose،مدل SL Bose ، مدل Dynamique Comfort و مدل Luxe Privilege می باشند


دسته بندی ها: 86

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی فیلدها موردنیاز هستند، ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بت اسپات